سه فعالیت کلیدی یک مدرس حرفه‌ای

 

  1. تولید محتوا
    وقتی مردم سوال یا مساله‌ای دارند، کجا به دنبال آن می‌گردند؟ به احتمال زیاد جایی مثل یک موتور جستجوگر: گوگل.

وقتی در شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه خود چرخ می‌زنند تمایل دارند چه چیزی را به اشتراک بگذارند؟ احتمالا داستان‌هایی جذاب، تصاویر خلاقانه یا کلیپ‌های مفرح.
وقتی قرار است زمانی را به یادگیری خود اختصاص دهند سراغ چه چیزی می‌روند؟ احتمالا یک مقاله، کتاب‌های الکترونیکی، چاپی و یا صوتی. در هر کدام از این موارد، این محتوا است که مشکل ما را حل میکند. باعث می‌شود ما بخندیم یا ایده‌هایی برای تفریح، روابط یا زندگی شغلی‌مان به ما بدهد.
مردم از طریق محتوا ارتباط برقرار می‌کنند، محتوا جریانی است که روابط را قدرتمند می‌کند. محتوا با ما سخن می‌گوید، کاری می‌کند که آن را به اشتراک بگذاریم و مردم را به خرید ترغیب می‌کند.
در نتیجه یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فعالیت‌های کلیدی یک مدرس حرفه‌ای تولید محتوای مفید و با ارزش برای مخاطبانش است.
از طریق محتوا شما می‌توانید نقش کلید در زندگی آن‌ها ایفا کنید، باعث تغییرات مثبت در زندگی‌شان شوید و روابط و دوستی‌های خود را با شاگردان‌تان عمیق کنید.

 

۲٫ یادگیری
برای تبدیل شدن به یک مدرس حرفه‌ای باید هر روز زمانی را به یادگیری اختصاص دهیم. اولین گام در یادگیری مطالب جدید این است موقتا مطالب قبلی را فراموش و ذهن خود را پذیرای موضوعات جدید کنیم. انسان‌ها دربرابر یادگیری مقاومت دارند چرا که مغر ما طوری تکامل یافته که حالت موجود را حفظ کند و یادگیری همیشه با ریسک همراه است. باعث می‌شود که ما از شرایط موجود فاصله بگیریم و مغز هم همیشه در برابر تغییر مقاومت می‌کند. یک مدرس حرفه‌ای دائم التحصیل است. مرتبط در حال یادگیری، مطالعه، تحقیق و بررسی است. آن‌ها مطالب جدید و به روزی برای ارائه دارند. همزمام که شاگردان‌شان رشد می‌کنند خودشان هم رشد می‌کنند.

برای یادگیری موضوعات جدید می‌بایست که برنامه دقیق داشته باشیم؛ ساعاتی در طول روز را به مطالعه اختصاص دهیم.
برخی از منابعی که می‌توان از آن‌ها یاد گرفت

  1. کتاب الکترونکی، چاپی و صوتی
  2. وبلاگ‌های معتبر
  3.  دروهای آموزشی حضوری و آنلاین
  4. پادکست‌های آموزشی

یادتان باشد که کار اصلی شما تولید محتوای با ارزش برای دیگران است. پس باید هر روز اطلاعات ارزشمندی در حوزه کاری خود و مدیریت کسب و کارتان کسب و در عمل پیاده‌سازی کنید.

آیا هر کتاب مناسب است؟
شما بعنوان یک مدرس حرفه‌ای می‌بایست به شدت بر روی مدیریت وقت خود دقت به خرج دهید. مرتب از خود سوال کنید؛ مطالعه این کتاب من را به اهدافم نزدیک‌تر می‌کند یا دورتر؟
آیا این کتاب در راستای چشم اندازم است؟ خودم در انتخاب کتاب برای مطالعه به دقت بررسی می‌کنم؟ گاهی وقت‌ها به کتاب فروشی‌های شهرمان می‌روم و محتوای کتاب را به دقت مطالعه می‌کنم، ناشر و نویسنده و مترجم آن را بررسی می‌کنم، حتی نظزات کاربران در اینترنت را هم می‌خوانم و بعد کتاب را تهیه و شروع به مطالعه می‌کنم.
پس در انتخاب منابع یادگیری‌تان دقت به خرج دهید تا همیشه محتواهای خوب و باارزشی برای شاگردانتان داشته باشید.

۳٫ رشد کسب و کار
اغلب مدرسان دارای یک باور غلط و مخرب هستند. و آن این است «برای موفقیت در کسب و کارم فقط تخصص من کافی است».

علت اصلی شکست خیلی از کسب و کارها همین است. چرا که بخش فنی یک کسب و کار و کسب و کاری که آن بخش فنی را به کار می‌گیرد دو مثوله کاملا متفاوتند.
اگر مدرسی با تخصص کسب و کارش آشنا نباشد می‌تواند آنرا بیاموزد. اما نکته مهم در راه اندازی یک کسب و کار چگونگی هدایت و پیشبرد آن است. رشد کسب و کار آموزشی شما ارتباط مستقیمی به دانش و مهارت شما در زمینه مدیریت کسب و کار و به ویژه علم بازاریابی شما دارد.

شما می‌توانید برای معرفی خود و محصولاتان از روش‌های آنلاین و آفلاین استفاده کنید. روش‌های آنلاین مثل وبینار، تبلیغات کلیکی، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، پیامک و غیره است. روش‌های آفلاین هم مثل تراکت و بروشور، تبلیغات محیطی مثل بیلبورد، رادیو و تلویزیون و غیره می‌باشد.
بازاریابی آنلاین یکی از به صرفه‌ترین و دقیق‌ترین روش‌ها است.

۳ مزیت بازایابی آنلاین

  1. در فضای آنلاین، دقیق‌تر از هر رسانه‌ی دیگری می‌توانید به افراد دسترسی پیدا کنید. نه تنها اینکه از نظر جمعیت شناختی (موادری مثل سن، میزان تحصیلات، متاهل یا مجرد بودن و. .) چگونه به نظر می‌رسند، بلکه از نظر روان‌شناختی چه باوری دارند و به دنبال چه هستند.
  2. می‌توانید به صورت آنی به افراد دسترسی داشته باشید. می‌توانید تصمیم بگیرید یک تبلیغ را ساعت ۱۰ صبح پخش کنید و ببینید که از ساعت ۱۰:۰۱ به افراد دسترسی دارید.
  3.  می‌توانید هر چیزی را بسنجید.

وب‌سایت
یک مدرس حرفه‌ای نیار به یک بستر حرفه‌ای که پایگاهی امن و مطمئن برای معرفی خود و محصولاتش باشد دارد.

مزیت‌های داشتن سایت

  • معرفی شما به کل دنیا: با یک گوگل کردنِ ساده می‌توان به شما دسترسی پیدا کرد
  •  درآمد غیرفعالِ واقعی: فروشگاهی آماده از محصولات و خدمات شما که ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته فعال است.
  • بستری امن و قابل اطمنیان: کنترل بالا بر روی شبکه انسانی تان، محصولات تان، محتوای‌تان و هر آنچه که در سایت‌تان عرضه می‌کنید.
    چطور وب سایتم را راه بیندازم؟

بسترهای زیادی برای راه اندازی وب سایت وجود دارند مانند دروپال، جوملا و غیره. اما بیشتر کسب و کارهای آموزشی دنیا وب سایت خود را با وردپرس (WordPress) ساخته اند. این سیستم مدیریت محتوای محبوب مزایای زیر را دارد:

  • بدون نیاز به دانش برنامه ریزی شما می‌توانید آن را راه اندازی کنید
  • آموزش‌های بسیار زیاد و باکیفیتی از آن به زبان فارسی وجود دارد
  • پوسته‌ها و قالب‌های زیادی برایش وجود دارد که دست شما برای اجرای برنامه‌های بازیابی‌تان بسیار باز می‌گذارد.

پس برای اینکه گام اول‌مان را محکم برداریم و پی ریزی قوی داشته باشیم می‌بایست این سه فعالیت را در برنامه روزانه‌مان جای بدیم: یادگیری، تولید محتوا و رشد کسب و کار.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *