ایده هایی برای تولید محتوا + فیلم آموزشی

یکی از مهمترین سوالات و دغدغه های تولید کنندگان محتوا، مدرسان و مدیران این است که چه موضوعاتی را برای تولید محتوا انتخاب کنیم  در این مقاله ایده هایی برای تولید محتوا برایتان آماده کرده ایم.

ایجاد موضوعات محتوا

برای آنکه بتوانید برای محتوای‌تان موضوع پیدا کنید من فهرستی برای‌تان تهیه کرده‌ام. حتی اگر از طریق هر کدام از این روش‌ها، تنها یک موضوع هم پیدا کنید، از آن دست کم صد قطعه محتوا می‌توان درآورد.

از این ایده ها می توان موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام هم استفاده کرد.

گوگل: موتور جستجوگر گوگل منبعی بسیار غنی برای پیدا کردن ایده هایی برای تولید محتوا است. می توانید با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان ایده هایی برای تولید محتوا در اینستاگرام و بقیه شبکه های اجتماعی و بلاگ تان پیدا کنید. در ادامه در این ویدئو آموزش نحوه استفاده از این روش را باهم می بینیم.

 

 

اینستاگرام: یک کلید واژه که نشان دهنده کسب‌وکار شماست- وارد کنید، یک هشتگ جلوی آن قرار دهید و ببینید مردم در مورد آن، چه می‌گویند. یک موضوع کلی که مناسب کارتان است انتخاب کنید.

از مخاطبان‌تان بپرسید: از پست‌های وبلاگ و رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید تا از مردم بپرسید در چه مورد متمایل‌اند اطلاعات و آگاهی داشته باشند.

نویسندگان مهمان: به وبلاگ‌های دیگر در زمینه‌کاری‌تان سر بزنید، مقاله‌های نوشته شده توسط نویسنده‌های دیگر را پیدا کنید. با آن ها در تماس باشید و ببینید چه ایده‌ای برای تولید محتوا دارند.

داستان شخصی: مردم عاشق داستانند و هر کسی داستان منحصربه‌فردی دارد. اگر شما داستانی دارید که فکر می‌کنید به مخاطب‌تان کمک می‌کند، حتما به آن بپردازید. می‌تواند داستان خود شما یا یکی از اعضای تیم، داستان سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارتان و داستان مشتریان‌تان باشد.

بخش پشتیبانی: اگرشما بخش پشتیبانی دارید، ببینید مردم درباره چه موضوع مشترکی سوال می‌پرسند. اگر آن ها پرسش‌های یکسانی می‌پرسند، این نشانه خوبی است که نشان می‌دهد مشکل مشترکی وجود دارد که شما می‌توانید با محتوای مفید آن را برطرف کنید.

برنامه‌ریز کلید واژه ای گوگل ادوردز: بر روی «جست‌وجو برای کلید واژه‌های جدید و ایده‌های گروهی تبلیغات» کلیک کنید. چند ایده کلی وارد کرده، بر روی «دریافت ایده» کلیک کنید. به ایده‌های گروهی تبلیغ و ایده‌های کلیدواژه‍‌ها نگاه کرده و چند موضوع را انتخاب کنید.

گرو‌ه‌ها/تالارهای گفت‌وگو: برای آنکه بدانید در زمینه‌ کاری شما مردم درباره چه موضوعی صحبت می‌کنند، از تالارهای گفت‌وگو و گروه‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی بهره ببرید. این گروه‌ها در فیس‌بوک، لینکدین و اینستاگرام موجودند. یافتن تالارهای گفت‌وگوی آنلاین در هر زمینه‌ای اصلا دشوار نیست.

رقبای‌تان: وب‌سایت رقبای‌تان را ببینید تا دریابید عملکرد آن‌ها در چه موضوعاتی خوب است. بعضی از وبلاگ‌ها دارای ابزارک «بهترین پست‌ها» در ستون کناری‌شان هستند. همچنین شما می‌توانید تعداد دفعات اشتراک‌گذاری مقاله‌های آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی ببینید.

وبلاگ‌های برتر: به وبلاگ‌های برتر صنایع نگاهی بیندازید و ببینید آن‌ها چه موضوعاتی را پوشش می‌دهند. آن‌ها اغلب تیم ها قابلی دارند که می‌توانند موضوع‌هایی عالی برای پوشش دادن پیدا کنند. شما می‌توانید مطالب جدید و ارزشمندی در رابطه با همان موضوع‌ها ارائه دهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *