معرفی کتاب های مفید برای مطالعه

معرفی کتاب های مفید برای مطالعه | روابط عاطفی

در این مقاله قصد داریم کتاب‌های در رابطه با روابط عاطفی،(شناخت، حفظ و بازسازی ) به شما معرفی کنیم.

کتاب عشق چیست؟

کتاب عشق چیست؟ را دکتر ویلیام گلسر با همکاری همسرش کارلین نوشته است. انها با ورود به زندگی مشترک به مشکلات مربوط به عشق و رابطه دو عضوی علاقه مند شدند. این علاقه باعث شد کتاب ازدواج بدون شکست و سپس این کتاب را بنویسند. بعد از ان نیز کتاب هشت درس برای زندگی زناشویی شادتر را به نگارش درآوردند. دکتر ویلیام گلسر می نویسد: «قبل از انتشار این کتاب، ان را روی چند خانم مجرد امتحان کردیم. آنها بسیار استقبال کردند و گفتند که چقدر برایشان سودمند بوده است و کاش زودتر از مطالب آن بهره مند می شدند. امیدوارم این کتاب برای روابط آینده شما هم مفید باشد.»

“عشق چیست؟” به طور بالقوه به هزاران زن و مرد پیام عمیقی را منتقل می کند که می توانند از آن برای ایجاد تغییرات مثبت در روابط شخصی خود برای همیشه بهره ببرند. این پیام در یک داستان ساده و با جذابیت بالا ارائه می شود. دکتر ویلیام گلسر، در این داستان به این سوال که “عشق چیست؟” از منظر تئوری انتخاب و واقعیت درمانی پاسخ می دهد. علاوه بر پاسخ به سوال، گلسر بسیاری از مفاهیم مهم مربوط به عشق و احساس تعلق و مراوده عشق را به تفصیل توضیح می دهد.

دکتر گلسر کتاب “عشق چیست؟” را با همکاری همسرش کارلین نوشته است. انها با ورود به زندگی مشترک به مشکلات مربوط به عشق و رابطه دو نفره علاقه مند شدند. این علاقه باعث شد کتاب ازدواج بدون شکست و سپس این کتاب را بنویسند. بعد از ان نیز کتاب هشت درس برای زندگی زناشویی شادتر را به نگارش درآوردند. قبل از انتشار “عشق چیست؟”، آن را روی چند خانم مجرد امتحان کردند. آنها بسیار استقبال کردند و گفتند که چقدر برایشان سودمند بوده است و کاش زودتر از مطالب آن بهره مند می شدند.

قسمت‌هایی از کتاب عشق چیست؟

 بعد از یک سال پیشنهاد ازدواج از طرف من، او هنوز ادعا میکند که خیلی دوستم دارد؛ اما به تازگی جمله «مرا تحت فشار قرار نده» را هم به ان اضافه کزده است. این مسئله بیش از پیش باعث افسردگیم شده است.

 بعد از یک سال پیشنهاد ازدواج از طرف من، او هنوز ادعا میکند که خیلی دوستم دارد؛ اما به تازگی جمله «مرا تحت فشار قرار نده» را هم به ان اضافه کزده است. این مسئله بیش از پیش باعث افسردگیم شده است.

اما مدام این جملات را تکرار می کند:«من عاشقتم»، «تو شگفت انگیزی»، «نمی دانم بدون تو چه کار کنم»، «تو میدانی که مایلم با تو ازدواج کنم»؛ ولی حتی کلمه ای درباره زمان آن بر زبان نمی اورد.

عشق
کتاب عشق چیست

 

 کتاب هشت درس برای زندگی زناشویی شادتر 

برشی از کتاب:

زن و شوهرهای زیادی تحت تاثیر نیاز به قدرت، کنترل بیرونی را در تمام جنبه‌های زندگی خود اعمال می‌کنند و بدین ترتیب درگیر یک نبرد روزمرۀ زناشویی می‌شوند چرا که جنگ یک پدیده کاملا انسانی است.

  • کنترل بیرونی در ساختار ژن‌های شما قرار ندارد، بلکه کنترل بیرونی یک رفتار انتخاب شده است و نه یک نیاز.
  • نیازهای اساسی در سازگاری و انطباق و هماهنگی همسران با یکدیگر نقش مهمی ایفا می‌کنند.

برای مثال زوج‌هایی که نیاز به عشق در هر دوی آن‌ها بالا و نیاز به قدرت در هر دوی آن‌ها پایین است، زندگی خشنود و رضایتمندتری با هم خواهند داشت و زوج‌هایی که نیاز به قدرت هر دوی آن‌ها بالا و نیاز به عشق در هر دو پایین باشد، زمان زیادی را به مشاجره و بگومگو درباره اینکه حق با چه کسی است، و چه کسی رئیس است صرف می‌کنند.

اینگونه زوج‌ها در ابتدای رابطه و زندگی مشترک، جذابیت بسیاری برای هم داشته اند، اما در طولانی مدت با هم جور و سازگار نیستند.

 این باور قدیمی که می‌گوید: “متضادها همدیگر را جذب می‌کنند.” مثال خوبی برای دلباختگی و تولیدمثل است، اما در ازدواج فاجعه به بار می‌آورد.

هشت درس در زندگی زناشویی شادتر

کتاب بازسازی زندگی
بازیابی خود بعد از طلاق، جدایی و مرگ همسر

برشی از کتاب:

 خانم ویرجینیا ستیر، از بزرگان حوزۀ خانواده درمانی و زوج درمانی، محتوای این کتاب و کاربست آن در بازسازی زندگی بعد از طلاق را هم‌سو با یافته‌های تجربی و آموزش‌های خود یافته و خواندن آن را توصیه نموده است. اگر چه عنوان این کتاب بازسازی زندگی بعد از طلاق و جدایی است، امّا مفاهیمی که به طور مبسوط در این کتاب پرداخته شده است برای افرادی که قصد ازدواج دارند و همچنین افرادی که زندگی مشترک خود را شروع کرده‌اند نیز بسیار سودمند و اثر بخش است.

بازسازی زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد