بازسازی تصورمان از محتوا
استراتژی محتوا چیست؟ یک رشته کاری؟ سندی سازمانی؟ چه چیز را شامل می شود؟ چه کسی مسئولیت آن را بر عهده دارد؟ چظور انجام می شود؟ می توانیم میزان موفقیتش را اندازه بگیریم؟
به محض اینکه فهمیدیم محتوا دارایی تجارتیِ ارزشمندی است، آن را چیزی بیش از فایل های پی دی اف یا چند پیکسل می بینیم، و به محض اینکه بتوانیم اهدافی برای محتوا تعیین کنیم که هم برای سازمان مان و هم برای کاربرانمان کاربردی و سودمند باشد، می توانیم تلاش های مان را در جهت تهیه استراتژی منسجم متمرکز کنیم. این استراتژی به ما برای اولویت بندی اقدامات حوزه محتوا، بالا بردن کارایی و استفاده موثرتر از منابع، کمک خواهد کرد.
استراتژی محتوا چیست؟
در گام اول، محتوا چیست؟ محتوا آن چیزی است که کاربرا برای خواندن، آموختن، دیدن یا تجربه کردن آن به سراغ ما می آید، از جنبه تجارتی، محتوا اطلاعات مهمی است که هدف وجودی وب سایت، برنامه کاربردی یا هرگونه وسیله ارتباطی دیگر دربرگیرنده آن است و یا آن را ارئه می دهد.
بر اساس این که شما چه کسی هستید و چه کاری می خواهید انجام دهید، استراتژی می تواند معنای گوناگونی داشته باشد.
استراتژی محتوا
- چگونگی به کار گیزی محتوا برای دستیابی به اهداف کسب و کار ( یا برنامه ای مشخص و برآورده کردن نیازهای مشتریان شما تعین می کند.
- تصمیم های شما در باب محتوا در سراسر عمر آن، از پیدایش تا مرگ، هدایت خواهد کرد.
- مجموعه معیارهایی برای ارزیابی موفقیت محتوای شما تعیین می کند.
در یک کلام: استراتژی محتوا راهنمای برنامه های شما برای تولید، ارائه و نظارت محتوا است.
گاهی، استراتژی محتوا ممکن است تمرکزی خاص بر جنبه های ویرایشی، ساختاری یا فنی محتوا داشته باشد. گاهی ممکن است تلاشی فراگیر در سطح سازمان باشد که به شکلی مستقیم به استراتژی های کلان کسب و کار گره خورده است. در هر صورت، استراتژی محتوا به ما یاری می رساند تا محتوای خود را به شکلی همه جانیه درک کنیم، این امر باعث می شود بتوانیم تصمیم های هوشمندانه تر و آگاهانه تری برای انتخاب و اجرای تاکتیک ها بگیریم.
استراتژی محتوا چه چیزی نیست؟
برخی افراد زمانی که از استراتژی محتوا یشان سخن کی گویند. در واقع منظورشان این است که چه چیزی را و در کجا می خواهند به صورت آنلاین ارائه دهند. در این شرایط، استراتژی محتوا ممکن است این طور توصیف شود:
- مجموعه ای از مقالات آموزشی
- پایگاه اطلاعات آنلاین با همه امکانات
- مجموعه ای از نوشته ای وبلاگی یک کارمند
- شناسه های کاربردی در شبکه های اجتماعی
ترکیب این موارد، استراتژی نمی سازد. این ها تنها مجموعه ای از تاکتیک ها هستند.
استراتژی اندیشه ای است که مسیر آینده را تعیین می کند. به محض اینکه استراتژی خود را مشخص کردید، به آسانی می توانید معیاری برای محک زدن تاکتیک ها داشته باشید، با این پرسش که، « آیا اینکار به ما برای رسیدن به جایی که در نظر داریم کمک خواهد کرد؟»
گرچه آماد دقیق و رسمی از تعدا کاربران اینستاگرام در کشور ما موجود نیست، اما آنچه که مشخص است این شبکه اجتماعی دربین ایرانی ها محبوب و البته ضریب نفوذ بالایی دارد. پلتفرمی همه جانبه که هم می توان اوقات تفریح و سرگرمی را در آن گذراند و هم می توان مانند یک دانشگاه از محتوای آن یاد گرفت و در زندگی شخصی و کاری پیاده سازی کرد. کاربران در اینستاگران به دو دسته تقسیم می شوند؛ مصرف کننده های محتوا و تولید کننده های محتوا. مخاطب ما در این دوره تولید کننده های محتوا هستند، کسانی که قصد دارند حول یک کسب و کار از این پلتفرم قوی استفاده کننده و به کار و کسبشان رونق دهند. اما به قول فیلیپ کاتلر بزرگ:
«هرگز قبل از اینکه روی کاغذ در مبارزه پیروز شوید، به جنگ نروید».
در این دوره قرار است برای درخشش در این شبکه اجتماعی ابتدا استراتژی داشته باشیم، استراتژی به ما کمک می کند که محتواهای سریعتر، باکیفت تر و کاربر پسندتری را تولید کنیم. در وقت و انرژی مان صرفه جویی می کند و به کسبوکار ما شتاب می دهد. پس اگر تصمیم گرفته اید در این رقابت پیچیده پیروز شوید با ما در این دوره همراه باشید.
سرفصل های آموزش
- استراتژی تولید محتوا چیست
- استراتژی بازاریابی محتوا
- استراتژی تولید محتوا
- استراتژی محتوا در اینستاگرام
- انواع استراتژی تولید محتوا
- تدوین استراتژی محتوا
- طراحی استراتژی محتوا
- نمونه استراتژی محتوا
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.