استراتژی محتوا برای وب

استراتژی محتوا برای وب

اشتراک گذاری

استراتژی محتوا چیست؟ یک رشته کاری است؟ سندی سازمانی است؟ چه چیز را شامل می‌شود؟ چه کسی مسئولیت آن را بر عهده دارد؟ چطور انجام می‌شود؟ می‌توانیم میزان موفقیتش را اندازه بگیریم؟ اشتیاق شما آشکار است. ما تحسین‌اش می‌کنیم و در آن شریک هستیم. بیایید شروع کنیم

 بازسازی تصورمان از محتوا

 به محض این که فهمیدیم محتوا دارایی تجارتی ارزشمندی است، آن را چیزی بیش از فایل‌های PDF یا چند پیکسل می‌بینیم و به‌محض این که بتوانیم اهدافی برای محتوا تعیین کنیم که هم برای سازمان‌مان و هم برای کاربران‌مان کاربردی و سودمند باشد، می‌توانیم تلاش‌هایمان را در جهت تهیه استراتژی منسجم متمرکز کنیم.

این استراتژی به ما برای اولویت‌بندی اقدامات حوزه محتوا، بالا بردن کارایی و استفاده مؤثرتر از منابع کمک خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم مشخص کنیم که

 

  •  استراتژی محتوا چه چیزی هست (و چه چیزی نیست).
  •  عنصرهای کلیدی استراتژی محتوا را بررسی کنیم
  •   بفهمیم که چه کسانی کار استراتژی محتوا را انجام می‌دهند.

 

استراتژی محتوا چیست؟

  در گام اول «محتوا» چیست؟ محتوا آن چیزی است که کاربر برای خواندن، آموختن دیدن باتجربه کردن آن به سراغ ما می‌آید. از جنبه تجارتی، محتوا اطلاعات مهمی است که هدف وجودی وب سایت، برنامه کاربردی، شبکه داخلی یا هرگونه وسیله ارتباطی دیگر در برگیرنده آن است و یا آن را ارائه می‌دهد.

  بر اساس این که شما چه کسی هستید و چه کاری می‌خواهید انجام دهید، استراتژی محتوا می‌تواند معانی گوناگونی داشته باشد.

  استراتژی محتوا:

  •   چگونگی به کارگیری محتوا را برای دستیابی به اهداف کسب و کار یا برنامه‌ای مشخص و برآوردن نیازهای مشتریان شما تعیین می‌کند.
  • تصمیم‌های شما را در باب همه محتوا در سراسر عمر آن از پیدایش تا مرگ هدایت خواهد کرد.
  •  مجموعه معیارهایی را برای ارزیابی موفقیت محتوای شما تعیین می‌کند.

 

در یک کلام: استراتژی محتوا راهنمای برنامه‌های شما برای تولید، ارائه و نظارت بر محتواست.

 

 گاهی، استراتژی محتوا ممکن است تمرکزی خاص بر جنبه‌های ویرایشی ساختاری یا فنی محتوا داشته باشد. گاهی ممکن است تلاشی فراگیر در سطح سازمان باشد که به شکلی مستقیم به استراتژی‌های کلان کسب و کار گره خورده است. در هر صورت استراتژی محتوا به ما یاری می‌رساند تا محتوای خود را به شکلی همه جانبه درک کنیم، این امر باعث می‌شود بتوانیم تصمیم‌های هوشمندانه‌تر و آگاهانه‌تری برای انتخاب و اجرای تاکتیک‌هایمان بگیریم.

استراتژی محتوا چه چیزی نیست؟

برخی افراد زمانی که از «استراتژی محتوا» یشان سخن می‌گویند، در واقع، منظورشان این است که چه چیزی را و در کجا می‌خواهند به‌صورت آنلاین ارائه دهند. در این شرایط محتوا ممکن است این طور توصیف شود:

  • مجموعه‌ای از مقالات آموزشی
  • پایگاه اطلاعات آنلاین با همه امکانات
  • مجموعه‌ای از نوشته‌های وبلاگی یک کارمند
  • اشتراک خدمات جدید نسخه تبلتی
  • شناسه‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی

ترکیب این موارد، استراتژی نمی‌سازد اینها تنها مجموعه‌ای از تاکتیک‌ها هستند.

استراتژی اندیشه‌ای است که مسیر آینده را تعیین می‌کند. به‌محض این که استراتژی خود را مشخص کردید به‌آسانی می‌توانید معیاری برای محک‌زدن تاکتیک‌ها داشته باشید، با این پرسش که «آیا این کار به ما برای رسیدن به جایی که در نظر داریم کمک خواهد کرد؟»

دوره استراتژی محتوا
استراتژیِ خود را به شکل فانوسی دریایی تصور کنید که شما را در مسیر درست هدایت می‌کند. فارغ از این که هوا چقدر توفانی باشد.

استراتژی محتوا چه تأثیری دارد؟

ما هم مانند همه افرادی که در حوزه استراتژی محتوا کار کرده‌اند به شما می‌گوییم، این سؤال جواب صریحی ندارد. اما پاسخ به این سؤال دقیقاً همان چیزی است که ما به آن خواهیم پرداخت که حاصل یافته‌های خودمان است.

بیایید ادامه دهیم. پیش از پرداختن به تأثیر استراتژی محتوا باید چیزی را که «چهارگانه» می‌نامیم معرفی کنیم – نموداری که عناصر اصلی استراتژی محتوا را نشان می‌دهد. اینها عناصری هستند که بر کاربردی و ارزشمندبودن یا نبودن محتوا هم برای کسب‌وکار و هم برای کاربران مؤثرند.

استراتژی محوری برای وب
در مرکز این چهارگانه، استراتژی محوری محتوا جای دارد که مشخص می‌کند چگونه سازمان یا برنامه‌ای مشخص از محتوا برای رسیدن به اهداف خود و برآوردن نیازهای کاربران خود استفاده می‌کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد