خیلی از مدرسها علی رغم تلاش بسیار زیاد در کسب و کار آموزشی خود موفق نیستند، در واقع خیلی از کارآفرینان و صاحبان کسب و کار پس از مدتها تلاش نتیجهای را که میخواهند کسب نمیکنند؛ یا اصطلاحا درجا میزنند.
قبل از اینکه سرمایهگذاری مالی، زمانی و انرژی روی کسب و کار خود بزارید، ابتدا بهتر است ماتریسی که در ادامه به شما معرفی میکنم را بخوانید. به آن فکر کنید و ببینید در حال حاضر جز کدام دسته هستید و میخواهید در آینده جز کدام دسته باشید؟
یک مدرس حرفهای قبل از اینکه شروع به ساخت محصول آموزشیاش کند میبایست از خود سه سوال مهم را بپرسد: اول؛ «آیا خودم از این محصول استفاده خواهم کرد؟» و دوم؛ «آیا این محصول بهبود بزرگی در زندگی شاگردانم ایجاد خواهد کرد؟» و سوم «آیا این محصول باعث میشود من به اطرافیانم نزدیکتر شوم و روابطم با آنها بهتر و قویتر شود؟