سبک زندگی متعادل

وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
0 هزار تومان

 

توجه: این دوره رایگان است. برای ثبت نام در دوره می توانید دکمه آبی رنگ :این دوره را شروع کنید” بزنید و پس از انجام عملیات پرداخت (رایگان)، ثبت نام شما تکمیل شده و درس‌های دوره در انتهای همین صفحه برای شما قابل مشاهده خواهد بود.

  • موضوع: مینی دوره سبک زندگی متعادل
  • شهریه: رایگان 
  • مدرس: علیرضا لیلی زاده
  • هر هفته پنج‌شنبه‌ها یک درس

 

فیلم معرفی دوره

 

چگونه در زندگی تعادل ایجاد کنیم

سارا بسیار پر انرژی و جسور است و بخش عمده‌ای از هویتش به جایگاهی که در سازمان دارد گره خورده است. او چند لحظه‌ای است که به خانه برگشته و همچنان لباس کار بر تن دارد. در حالی که کیف کارش روی میز آشپزخانه باز است و دفترچه قرار ملاقات‌هایش را در دست دارد، می‌کوشد به تعدادی از تلفن‌ها و ایمیل‌های کاری‌اش که همچنان بدون پاسخ مانده اند، رسیدگی کند. در مدتی که مشغول این کار است، پسر کوچولوی چهارساله‌اش، با صورتی گرد و چشمانی قهوه‌ای، بارها حواس او را پرت می‌کند.  

«مامان چی توی اون دفتر بزرگ است؟»  

«توحید جان، این دفتر قلار ملاقات‌های مامانه. کارهای مهمی که باید انجام بدهم و اسم آدم‌های مهمی در این دفترچه نوشته شده. حالا برو تو اتاقت و با اسباب بازی هات بازی کن تا من هم زودی بیام.»

توحید سرگردان به سمت راه پله‌ها می‌رود و ناراحت به‌نشر می‌رسد. سپس چشمانش برقی می‌زند و به سمت مادرش می‌رود و دامن او را می‌کشد. او به توحید نگاه می‌کند و با دندان‌های به هم فشرده می‌گویدریال «چیه توحید؟»

توحید با چشمانی پر از التماس می‌گوید، «مامان دوست داشتم بدونم آیا اسم من هم در دفترچه‌ات هست؟»

تعادل زندگی در گرو هنر ایجاد توازن بین کیفیت‌های محدود زندگی، مانند زمان، انرژی و افکار، با امکانات نامحدودی چون کار، خانواده، علایق، تعهدات و وظایف شخصی است. همچنین، تعادل در زندگی به معنای ایجاد توازن در نگرش‌ها و رویکردها به زندگی، بین ساختارمندی و خودانگیختگی، بین برنامه‌های ثابت و انعطاف‌پذیری و بین پیوند با دیگران و تنهایی است.

در نهایت تعادل در زندگی به معنای ایجاد تعادل بین «دستاورد» و «روابط انسانی»، «چیزها» و «افراد» و «رسیدن» و «شدن» است. تعادل در زندگی مستلزم تعیین اولویت و دربردارنده پرسش‌های سخت از خودمان، درباره این است که واقعا چه چیز برایمان اهمیت دارد و آیا واقعا براساس اولویت‌هایمان زندگی می‌کنیم یا نه.

 

وقتی در یک سیرک تعادل به هم می‌خورد، خیلی راحت متوجه آن می‌شویم. مردی که در ارتفاع، از روی کابل فولادی لیز میخورد، اعتماد به نفسش را از دست میدهد و شروع می‌کند به لرزیدن. تماشاچیان نیز از نگرانی، انگار قلبشان به دهانشان آمده است. وقتی شعبده‌باز تمرکزش را از دست میدهد، یکی از گوی‌ها از دستش رها می‌شود و در حالی که بقیه گوی‌ها در حال خارج شدن از مدار خود هستند، شعبده باز بدبخت سعی می‌کند آن‌ها را بگیرد، روی خود را بر می‌گردانیم و به جای او احساس شرم و خجالت می‌کنیم.

اما شناسایی بی‌تعادلی در زندگی قدری سخت‌تر است. انسان‌ها در پنهان کردن تنش و ناامیدی خود بسیار خبره می‌شوند. آن‌ها نگرانی‌شان از اوضاع خانواده را پنهان می‌کنند، این واقعیت را نیز پنهان می‌کنند که از مسائل حیاتی زندگی مانند بدنشان، ذهنشان و فرزندانشان به نفع چیزهای کم اهمیت‌تری مانند پیشرفت‌های شغلی و اجتماعی و ثروت غفلت کرده‌اند. ولی ما نامتعادل بودن خود را از خودمان پنهان نمی‌کنیم؛ حتی خیلی قبل از پیغام‌گیرها، غذاهای آماده و اینترنت، فیلسوف بزرگ ثورنو گفته، اکثر انسان‌ها در نومیدی خاموش زندگی می‌کنند.

 

هنگامی که بندباز از روی طناب سر می‌خورد با گوی‌های شعبده باز از دستش رها می‌شود، خیلی راحت است که به دنبال علتی بیرونی باشیم. شاید کابل‌ها شل یا گوی‌ها لیز بوده اند؛ شاید فلاش دوربین یک عکاس حواس بندباز را پرت کرده؛ حتی شاید لرزش زمین باعث این اتفاق شده باشد. شاید برای زندگی‌های بی‌تعادل ما نیز توضیحی بیرونی وجود داشته باشد. به رغم همه اینها، والدین و پدربزرگ، مادربزرگ‌های ما تنشی را که ما احساس کرده ایم، احساس نکرده‌اند، پس مشکل باید مربوط به دنیای ما باشد.

به فهرستی از مقصرهای بالقوه توجه کنید: 

  • گزینه‌های خیلی زیاد (کار و مشغله فراوان)
  • تبلیغات، مادیات (خواسته‌های زیاد).
  •  انتظارات رقابت جویانه (چیزهای زیادی برای تبدیل شدن).
  •  پیشرفت بیش از حد فناوری (ارتباطات خیلی زیاد و حریم خصوصی خیلی کم).
  •  همه گزینه‌های بالا.

پاسخ، کدام یک از موارد بالاست؟ هیچ کدام! به نظر می‌رسد که بی‌تعادلی نتیجه دنیای اطرافمان باشد؛ اما در واقع خودمان به واسطه انتخاب هایمان، روش زندگی مان، نحوه برنامه ریزی‌هایمان و روش فکر کردنمان آن را به وجود می‌آوریم.

 

شما ظرفیت ایجاد توازن در خودتان و تعیین اولویت‌های زندگی‌تان را دارید. اثرگذاری ما بر خودمان بسیار قوی‌تر و بیشتر از اثرگذاری ما بر سایر انسانها و پدیده است. کوه یخی را در نظر بگیرید؛ باد در حال وزش است و برف و یخ روی کوه را به صورت افقی، در یک جهت جابه جا می‌کند. با این حال، خود کوه یخ در جهت مخالف، پیوسته در حال حرکت است. علت حرکت کوه یخ «جریان» آب است. جریان آب در مقایسه با باد کمتر دیده می‌شود، اما بسیار قوی‌تر است.

 

موضوع این دوره فقط بررسی و گفت و گو درباره این مشکل نیست؛ بلکه می‌کوشد به شما کمک کند که نحوه تفکر و روش پیش بردن و متعادل کردن زندگی خود را تغییر دهید. برای دستیابی یکباره به همه اینها، ما فرمولی جادویی در اختیارتان نمی‌گذاریم؛ اما ممکن است به شما بیشتر کمک کنیم که تصمیم بگیرید کدام کارها را انجام ندهید و چه چیزهایی را نخواهید.

این دوره به شما راه‌هایی را پیشنهاد می‌کند تا تشخیص دهید چه چیز مهم است و چه چیز مهم نیست، و برای متعادل نگه داشتن مسائل مهم زندگی و جنبه‌های مهم خودمان)، یک سیستم فکری و برنامه ریزی به شما پیشنهاد می‌کند.

اگر خیلی ساده بخواهید حجم کارهایی را که در طول روز انجام می‌دهید افزایش بدهید، تقریبا هرگونه برنامه مدیریت زمان و برنامه ریزی به شما کمک می‌کند؛ اما اگر می‌خواهید کیفیت کارهای روزانه خود را افزایش دهید، پس باید بگویم وبینار زندگی متعادل برای شما است.

به جای کمک به شما برای افزایش کمیت کارها، این وبینار شما را تشویق می‌کند کارهای غیرمهم کمتری انجام بدهید، تا بتوانید برای کارهای مهم زندگی‌تان بیشتر وقت بگذارید.

 

سرفصل‌ها

  • چگونه در زندگی تعادل ایجاد کنیم
  • کار برای زندگی یا زندگی برای کار
  • تلفیق زندگی کاری و خانوادگی
  • راز برقراری تعادل در زندگی
  • نقطه تعادل در زندگی

 

مدرس: علیرضا لیلی زاده

  • بنیان‌گذار آکادمی زندگی خشنود
  • مولف کتاب مدرس حرفه‌ای
  • مهندس کامپیوتر گرایش نرم افزار
  • طراح دوره مدرس حرفه‌ای
  • طراح و مدیر سایت آکادمی زندگی خشنود
  • مجری برگزاری دوره‌های رسمی تئوری انتخاب در کشور، اینجا (۱ | ۲ | ۳ | ۴ ) ببینید.
  • طراح و مدرس دوره‌های پیشرفته بازاریابی محتوایی در پلتفرم فرادرس اینجا (+) ببینید.
  • برگزاری سلسه وبینارهای آموزشی در پلتفرم ایسمینار، اینجا(+) ببینید

 

ورود | ثبت نام
لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد