فنون بازآفرینی خود

دوره‌ای که قرار است در دو هفته بگذرانیم خلاصه کتابی است بنام A Set of Direction for putting and keeping Yourself together  که در ایران بنام “همه جاده‌ها از ما آغاز می‌شود” توسط نشر سایه سخن منتشرشده است( با ترجمه هاله میرهادی و ویراستاری دکتر علی صاحبی) . این کتاب اثر دو نویسنده بزرگ در قلمروی واقعیت درمانی است. آبشخور اصلی آموزه‌های این کتاب ” تئوری انتخاب” و رویکرد واقعیت درمانی ویلیام گلسر است. تفاوت عمده این کتاب با کتاب‌های دیگر اصطلاحاً خودیاری در مفهوم ” دعوت به مسئولیت‌پذیری” است که مؤلفه اصلی واقعیت درمانی است. در این کتاب خواننده برای ایجاد تغییر و بهبودی در زندگی و آغاز راهی جدید برای خشنودی بیش‌تر، گام‌به‌گام هدایت و راه نمائی می‌شود. کتاب، بیش‌تر جنبه عملی دارد و خواننده را در جهت “پذیرش غیر مشروط” خود ، ” اجتناب از دلیل‌تراشی و بهانه آوری” و ” سرزنش عوامل بیرونی و گذشته” و ” پذیرش واقعیت( تغییر چیزهایی که می‌توان تغییر داد، مثل فکر و عمل و اقدامات خود، و پذیرش آنچه نمی‌توان تغییر داد، مثل عوامل بیرون از ما و گذشته)، تشویق می‌کند.

تمرینات این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا با پرورش خوش‌بینی و اجتناب از مسئولیت گریزی‌های رایج، با گذشته خود به‌خوبی کنار بیاید و در «زمان حال» و «اینجا» برای ارضای نیازهای اساسی خود دست به «انتخاب‌های مؤثر» بزند چراکه فقط در سایه ارضای مسئولانه نیازهای اساسی است که می‌توانیم به رضایت و خشنودی در زندگی دست‌یابیم و این‌یک «انتخاب» است که از ما شروع می‌شود. نویسندگان این کتاب تلاش کرده‌اند تا فرایند «انتخاب» مؤثر در زندگی را آموزش دهند و در این کار نیز موفق بوده‌اند.

 

 

 

درباره نویسندگان

رابرت ای. ووبلدینگ، استاد، نویسنده و متخصص برجسته درزمینهٔ واقعیت درمانی است. وی تئوری و کاربردهای عملی واقعیت درمانی را در آمریکا، اروپا، آسیا و خاورمیانه تدریس کرده است و کتاب‌های زیادی در این حوزه نوشته است. ازجمله آثار معروف او واقعیت درمانی در قرن ۲۱ و انگیزه سازی در کارمندان است که بسیار مورد استقبال قرارگرفته است.

او رئیس «مرکز واقعیت درمانی» و در دانشگاه خاویر استاد رشته مشاوره است. همچنین عضو ارشد هیئت‌علمی بخش آموزش «موسسه بین‌المللی ویلیام گلسر» در لوس آنجلس می باشد.

درگذشته به‌عنوان مشاور برنامه معتادان به مواد مخدر و الکل، با ارتش و نیروی هوایی آمریکا همکاری داشته و درزمینهٔ مشاوره با زنانی که برای بازگشت به خانه آماده‌اند کارکرده و همچنین دوره‌های آموزشی رسمی موسسه ویلیام گلسر موسوم به دوره فشرده آموزش پایه را برای مشاوران و معلمان ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان برگزار کرده است. او روانشناس، مشاور حرفه‌ای کلینیکی و عضو بسیاری از سازمان‌های روان‌شناسی و مشاوره است. وی موفق به دریافت جایزه “مارون راملزبرگ” نیز شده است که بهترین نماد دوستی، برادری و انسان‌دوستی و مدیریت کیفی و کمک‌های بی‌شائبه در سازمان‌های حرفه‌ای است. ویلیام گلسر واضع نظریه انتخاب و واقعیت درمانی در خصوص او چنین گفته است:

او نزدیک‌ترین و قابل‌اعتمادترین همکار من است. بهتر از او سراغ ندارم.

جان بریکل، دکترای مشاوره، مدیر مرکز واقعیت درمانی در انگلیس ، عضو ارشد هیئت‌علمی موسسه ویلیام گلسر در کالیفرنیا و مدیر همان موسسه  در انگلیس است. جان به‌عنوان مشاوری مستقل برای معتادان به الکل و مواد مخدر نیز تجربه دارد. او به‌خصوص درزمینهٔ مشاوره و مدیریت استرس، رهبری و اعتمادبه‌نفس فعالیت می‌کند. همچنین نه‌تنها برای چندین کمپانی بزرگ کار می‌کند، بلکه دوازده سال است که در کالج مدیریت رایج در هرتفورد شایر تدریس می‌کند.

محتوای دوره

ورود | ثبت نام
لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد